måndag 29 augusti 2016

Får man öppna alla luckor i kalendern bara för att.......

få tag på en pixibok som jag vill ha? I årets pixiadventskalender kommer nämligen Kreativa Karins kalaspixi att finnas med. Kreativa Karin är en favorit hos mig, med alla sina fantastiska pysselidéer.

Hon har redan gett ut Kreativa Karins kalas för barn och lagom till jul kommer en ny bok; Kreativa Karins jul för barn. Den boken står på min önskelista i år. Nu får jag dessutom se att det kommer en pixiversion och ja, den vill jag såklart också väldigt gärna ha.

Så min oförskämda plan var att öppna alla luckor i kalendern, plocka ut min favvobok, och sätta in en nyinköpt pixi i luckan och sen låtsas som att det regnar när barnen öppnar "den redan öppnade" kalendern i december. Men nej, mitt samvete tillåter inte en sån oförskämd plan, så nu hoppas jag att Kreativa Karins kalaspixi går att köpa enskilt. Annars återstår bara att köpa två kalendrar, men det känns ju sådär.

Bild från Bonnier Carlsen

Följande böcker kommer finnas med i årets pixiadventskalender:
Vira vaknar, Bo blir lucia, Alla tre har fruktstund, Kreativa Karins kalaspixi, Viggo kan själv!, Kakan, Folke åker spårvagn, Den flygande kaninen och den flygande igelkotten, Riita Lett och gröna häxan, Förskolan Ginnis rekordbok, Vem är arg?, En ovanligt ovanlig dag, Pelle Svanslös fyller år, Ulf och Kajsa gör julgranspynt, Trycka knappen, Tomten och grötsleven - julafton hos Mino & Micke, Julia, Den magiska gläntan, Om du går vilse i skogen, Askungen och biet, Barnens vilda djur, Stinas Trix, Rita med lien skär och många små brokiga och Pingvinen på semester

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar