torsdag 25 augusti 2016

Inspiration-återanvänd glasburkar

Under sommaren sparade jag en hel del glasburkar, vars innehåll tagit slut. Tänkte för en gångs skull vara förberedd på allt saftande och syltande i år. De andra åren har alltid slutat i rent kaos, där jag till slut fryst in sylt i både matlådor och fryspåsar för att det blivit så vansinnigt mycket. Men i år var jag minsann förberedd, så förberedd att det blev glasburkar över.

Känns onödigt att slänga dem, så istället letade jag inspiration på pinterest. Det är ju snart höst, åtminstone enligt kalendern och då vill man gärna tända ljus och mysa till det inomhus. Så att göra om glasburkarna till glaslyktor känns som en riktigt bra idé. Fanns som vanligt många bra idéer på pinterest. Får se vad jag väljer att göra med dem, men nu har jag i alla fall mängder med inspiration.

Alla bilder från pinterest
 

1 kommentar:


  1. Jag brukar virka ett överdrag till burkarna innan jag sätter ner ljuset. Blir jättefint! Sedan har jag också använt dem till Cookies-in-a-jar gåvor! Ser fram emot att få lite fler jultips under hösten; jag är dålig på att kolla pinterest. Håller mig till bloggar och Instagram:)

    SvaraRadera