måndag 12 september 2016

Julen på Hemtex

Några av årets julnyheter på Hemtex. Jag blev mest intresserad av deras julaccessoarer. Gardiner, bordsdukar, löpare och kuddar i all ära, men just nu känns det lite för tidigt för det, brukar bli intressant nån gång i oktober/november för mig.

Favoriten är dessa två porslinstomtar med ljushållare, så gulliga. Längre ner kommer en annan favorit, nämligen tomteskålen i porslin som jag kan tänka mig fylla med julgodis, pepparkakor eller något annat gott.
 


 
Älskar hemtex julskålar, förra året fanns en granformad glasskål och i år finns det två porslins alternativ, tomte och gran. Tomteskålen har jag ett habegär över, får se hur den ser ut när den kommer ut i butikerna, håller den måttet så får den följa med mig hem.
 
 
Burkljus (burken med rött lock) och julhanddukar har man alltid användning för och de är dessutom en bra julklapp till den där personen som har allt eller som man inte vet vad man ska ge.

Alla bilder från Hemtex
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar