torsdag 13 oktober 2016

Hiss och diss när man ser julen på Ikea



Var på Ikea, Kungens kurva förra veckan och blev besviken när de bara fått in julservetter och lite textil. Skam den som ger sig, så igår åkte jag till Ikea, Barkarby och där såg det mycket bättre ut på julfronten. De höll på för fullt för att få allt färdigt till fredag 14/10, dvs i morgon då allt ska vara klart och de officiellt öppnar julbutiken. Tydligen gäller även det Kungens kurva. Allt var som sagt inte framme när jag var där och ljusen verkar jag missat helt, såg iofs röda blockljus och adventsljus men resten verkar jag helt enkelt ha gått förbi.


De s.k. bordsdekorationerna som lyser ovan var alla fina och gav riktig mysbelysning. Dekorationerna till ljusslingor nedan fastnade jag speciellt för de små paketen, så söta och dekorativa.


Däremot blev jag jättebesviken på ljusstakarna nedan. Såg riktigt plastiga ut båda två och inget jag vill ha. Hade ju förhoppningar på framförallt den röda som såg så julig och sagoinspirerande ut på bilderna, men nej de var en riktig diss på dessa.

 
Överraskning nr 1 var dessa grå plåtburkar som går att skriva med krita på. Är varken speciellt förtjust i saker med mönster på eller svart/grå saker, inte till jul i alla fall. Men den var riktigt snygg, mönstret föll mig helt i smaken och den grå färgen var ok. Så till min förvåning åkte ett exemplar av denna med mig hem.
 
 
Överraskning 2 var dessa söta presentboxar. Jag hade gjort mig bilden av att de var rätt stora, men i verkligheten var de ur mina ögon sett pyttesmå. Gillade dem lika bra för de, men blev som sagt förvånad över storleken. 
 
 
Sen hittade jag mina två absoluta favoriter. Första favoriten är de guld/vita presentpåsarna, köpte på mig ett helt gäng och jag verkar inte ha varit den enda, för lådan de stod i var redan halvtom. Vilket jag kan förstå till fullo. De är verkligen prisvärda, 24 påsar (12 vita och 12 guld) och 24 klisteretiketter för 29 kr. De kan ju användas till precis allt; paketkalender, gåbort presenter, julgodis/kakor mm.
 
 
Andra favoriten är julpappret med de små tomtenissarna/nissorna på.
Lika sött och snyggt i verkligheten som det var på bilden.

 
När jag var där höll de på att slå in en massa kartonger i årets julpapper och arrangera de olika paketen, påsar, boxar, etiketter, juldekorationer, snören osv.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar