onsdag 19 oktober 2016

När man letar efter julen

Var inne i Stockholms innerstad igår och trodde att butikerna nu borde fått in en del julsaker. Gissa om jag blev besviken, alldeles grymt besviken. Varken ÖoB eller TGR hade fått in nånting juligt överhuvudtaget, inte ens julpapper, etiketter. Det var bara på Lagerhaus de hade börjat få in, om än ytterst lite, var i princip bara pepparkaksmått, ljus och handdukar. Är det bara jag som tycker att butikerna i år är väldigt sena? Nåja, tillsvidare får jag helt enkelt underhålla mig med att leta julutbud på nätet, för där har det som tur är kommit in en hel del, tom ÖoB har lagt upp sitt julsortiment nu. Hittade några favoriter som jag hoppas hitta i butiken snart, snart, helst nyss. Favoriten nummer ett som jag sett på nätet innan, men aldrig i butik, är tomterock och luva att dekorera flaskor med. Såna ska definitivt få följa med mig hem.

Bilderna från ÖoB

Bilderna från ÖoB

Här är resultatet av det jag hittade på min julspaning igår. Några få saker på Lagerhaus, inte blir man sådär jätte exalterad precis över julutbudet. Men det är i alla fall en början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar