tisdag 1 december 2015

1 december

Idag var det då dags att öppna första luckan i adventskalendern. Lite kul att man uppenbarligen ALDRIG blir för gammal för att skaffa adventskalender. Oavsett om man är barn eller vuxen är det alltid lika spännande att öppna första luckan.  Finns så många olika sorters kalendrar idag att man alltid kan hitta en adventskalender som passar en.

Som barn hade jag paketkalender, icas adventskalender och såklart TV/radios julkalender. Fanns inga chokladkalendrar på den tiden, något jag tog igen under sena tonåren, när de började komma.

Idag som vuxen har jag sen många år tillbaka en adventskalender som kan användas varje år. Köpt på Guldfynd och även om jag har öppnat den otaliga år nu, så tycker jag fortfarande att det är lika kul att öppna luckorna, ta ut dagens julpynt med magnet och dekorera tavlan/bilden med.

Självklart har jag en chokladkalender också, fattas bara annat, sådan kan man inte vara utan tycker jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar