lördag 28 november 2015

Adventspresent

Till adventsfikat hos några vänner i morgon har jag fixat ihop en trevlig liten adventspresent till dem. Fyra värmeljus numrerade 1-4 för varje advent att tända, en mini adventsljusstake helt enkelt och en pyntad tändsticksask.

Enkelt, trevligt och billigt sätt att visa lite uppskattning för ens vänner, kollegor eller andra som man vill ge en liten present så här i juletider.




För en billig peng kan du göra en trevlig och förhoppningsvis uppskattad liten present. Cellofanpåsarna köpte jag billigt på Ikea, finns även på Lagerhaus, Dollarstore och TGR. Värmeljus, tändsticksaskar, washitejp m.m hade jag hemma.

Värmeljusen dekorerade jag med washitejp och använde en dymo för att numrera dem. Använde vanligt vitt kopieringspapper och klippte ut efter tändsticksasken och limmade fast med limstift. Dekorerade asken med washitejp och stämplade god jul, går såklart att skriva förhand, tyvärr är inte min skrift den snyggaste så därför valde jag stämpel. Till sist klippte jag till en bit rött vanligt A4 papper, dekorerade det och häftade fast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar