söndag 8 november 2015

Ljus på burk

Visst är det härligt att så här på hösten/vintern, när det börjar mörkna tidigt ute, krypa ner i soffan, tända ljus och mysa. Jag gör nog av med mest ljus till julen, som sig bör tycker jag. Jul och ljus hör liksom ihop. Det är då man tänder mängder av ljus i alla möjliga former och utförande både med och utan doft.

Hittade fina ljus på MIO när jag var där och tittade. De hade bra erbjudande på ljus just nu också, så det fick följa med ett helt gäng hem. De tre ljusburkarna med lock luktade alldeles underbart, speciellt ljuset cottage hill. Nu hoppas jag att det sprider samma underbara doft när jag tänder dem.

Det allra bästa med ljus på burk är dessutom att man kan återanvända dem när de väl har brunnit ut. Vill man inte sätta dit ett nytt ljus tex värmeljus kan man alltid lägga en och annan godisbit där i. Hur bra är inte det, återvinning när den är som bäst.




 


Bilder från MIO
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar