tisdag 17 november 2015

Paket till barnens adventskalender

För er som inte är klara med era barns adventskalendrar och som inte kommer på vad ni kan köpa till den.

Här kommer några förslag:
* Målarbok, Ritblock, Pysselbok, Kritor, Tuschpennor, Färgpennor, Stämpelpennor, Klistermärken
* Studsboll, Pussel, Jojo, Maskeradmask till ansiktet, Pixibok, Kinderägg
* Diadem, Håspännen, Hårsnoddar
* Reflex, Mössa, Vantar, Sockar, Trosor/kalsonger
* Tandborste, Tandkräm


Här är två adventskalendrar jag gjorde till mina vänner som inte tycker det är lika roligt med julen, paketjakt, pyssel mm som jag. Jag utgick från vad deras barn (4 och 7år), tyckte om att göra och deras intressen.


Smyckesetet köpte jag på HM för 49,50kr, innehåller 12 örhängen och 3 ringar.
Stämpelpennor på IKEA för 29 kr, innehåller 6 st pennor.
3-pack Kinderägg från Willys för 19,90kr, innehåller 3 st Kinderägg till lördagarna.
 
15 smycken+6 pennor+3 Kinderägg = 24 paket
 
Totala summan: 100 kr
 


Hårband från HM för 19,90 kr, innehåller 12 st hårband, 2 st av varje färg.
3-pack Kinderägg från Willys för 19,90 kr, innehåller 3 st Kinderägg till lördagarna.
Färgpennor från TGR för 10 kr, innehåller 12 st pennor
Loomband från Rusta för 9,90 kr, innehåller 300 st loomband.
Tuschpennor från TGR för 10 kr, innehåller 10 st pennor.
Små anteckningsblock från TGR för 20 kr, innehåller 5 st block.
 
Hårband 6 pkt+Kinderägg 3pkt+Färgpennor 4 pkt+Loomband 4 pkt+
Tuschpennor 3 pkt+Anteckningsblock 4 pkt = 24 paket
 (det 5:e blocket lade jag tillsammans med ett av färgpennornaspkt)
 
Totala summan: 90 kr


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar