lördag 21 november 2015

Årets julvärdar

I torsdags avslöjade TV4 att årets julvärd blir Bengt Magnusson som kommer hålla tittarna sällskap på julafton. Bengt kom tillbaka till TV4:s nyhetsredaktionen för ca en månad sedan, efter att ha blivit frisk från cancer.



"Jag ser verkligen fram emot att hålla tittarna sällskap vid ett så speciellt tillfälle och jag är tacksam för att jag får den här möjligheten. Jag hoppas kunna bidra till en riktigt fin julstämning och förhoppningsvis kan jag även inspirera till lite eftertanke och reflektion kring vad som händer i världen lagom till jul, säger Bengt Magnusson."

TV4 startar sändning med Bengt klockan 17.00 på julafton.



I fredags avslöjade SVT att deras julvärd blir Gina Dirawi. Hon blir den yngsta julvärden genom tiderna i SVT. Komiker och programledare som är född och uppvuxen i Sundsvall, men hennes föräldrar har palestinska rötter och kommer från Libanon.



"Jag ser fram emot det här extremt mycket, jag älskar ju julafton! Som barn kändes julen alltid som en magisk tid då allt kunde hända. Det ska bli så kul att ta fram den där varma sagokänslan och fira jul med alla barn i Sverige, både stora och små, säger Gina Dirawi."

SVT startar sändningen med Gina kl.15.00 på SVT 1 på julafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar